Gili air

20 september 2016 - Gili Indah, Indonesië

Hoihoi allemaal, daar ben ik alweer!
Gisteren ben ik dus vertrokken voor 2 daagjes op gili air. Vorige week kwamen er 2 Nederlandse koppels naar Lumbung damuh die 3 dagen bleven. Echt super toffe gasten! Na 3 dagen vetrokken ze naar gili en zeiden he mich kom ook gezellig joh! Eerst dacht ik nee te duur etc etc mjaaaa toch naar even kijken of het lukt.
Tania is vorige week even een dag geweest, zij gaat altijd bij de kaptein zitten en heeft het over mij gehad. Die man had mij meteen toegevoegd op fb, altijd handig dacht ik dus toegevoegd maar. Spreekt 2 woorden engels dus had m al snel afgescheept, tot eergisteren dus haha. Ik tegen hem gaan praten en gevraagd welke boot en of hij uberhaupt moest werken die dag. Ik wist het natuurlijk allang mja moest even een goeie ingang vinden hihi.
Nou hij zei dus kom om 9 uur naar de haven, nog even xtra gevraagd of ik niet een ticket moest kopen maar hij zei nee joh for free. Whoehoee.
Tania bracht mij in de ochtend naar de haven, nog even snel tickets gefikst in het kantoortje en idd voor gratis. Eenmaal op de boot aangekomen meteen de stuurhut in gegaan en gaan zitten. De kaptein stuurde de haven uit en daarna nam 2e kaptein het over waardoor alle aandacht naar mij uit ging. Er werd me meteen van alles aangeboden bier koffie water... maar behalve water wilde ik niets want nja als het erg schommelig zou worden was het misschien beter om niks in mij te hebben haha. Eerst dacht ik pff zo niet handig om hier te zitten... je kan namelijk niet goed uit het raam kijken als je zit en dus kon ik mij niet focussen op de horizon haha. Maar gelukkig ging de reis prima en had ik ondanks soms pittige golven nergens last van. De kaptein zag mij wel zitten maar spreekt geen engels dus echt veel last had ik niet van hem. Eenmaal aangekomen die gasten bedankt en van boord gesprongen. Tania had mij aangeraden naar koffie tentje te gaan tegenover de haven en daarna een fiets te huren om naar de nederlanders te fietsen. Pff fietsen in die bloedhitte mja ze zaten aan de andere kant van het eiland dus lopen was geen optie en de andere optie was paard en wagen maar ik vind die paardjes zo zielig hihi.
Dus fiets gehuurd... vettte hoere fiets mjaa na 20 minuten aangekomen en mijzelf herenigd met de dutchies gezelliggg. Mn hutje bekeken, zag er best prima uit op het eerste oog. Liselotte zei ff je badkamer checke want wij hadden kakkerlak jaaaa ik ook gezellig whahaaa NOT! Meteen ventje terug geroepen en op laten ruimen. Snel omgekleed en met liselotte en frenkie op t strand gaan liggen heerlijk hoor! Begonnen snel met wat eten en bierrr en nja dat ging heel de dag zo door. In de avond gedoucht en meer gedronken het was erg gezellig. We hebben nog f1 gekeken want dat wilde frenkie en ik graag. Daarna nog bij een bandje wezen kijken wat erg leuk was maar ik kon echt niet meer dus taaide al snel af. Al snel volgde ab en frenkie mij dus met zn drieën terug gefietst natuurlijk bij de bar vlakbij huis nog 1tje toe dat hadden we wel verdiend na stuk fietsen en lopen. Bij thuiskomst lag er weer een cadeau in de badkamer te wachten haha gelukkig lag ie op zn rug en d8 ik hmm laat maar liggen. Ik heb met het licht aan geslapen... en niet omdat ik bang ben in het donker hoor maar ik zal even vertellen waarom. De eerste nacht dat de Nederlanders daar sliepen is nelsa gebeten door een scorpioen.... hoe dan zul je denken? Nou hier is het heel normaal dat het licht knopje aan de andere kant van het huisje is gemaakt.... gevolg is dus dat je door het huisje moet in het donker om het licht aan te doen. A fijn ze is dus gestoken door een scorpioen en moest midden in de nacht naar de dokter achterop de fiets terwijl ze bijna out ging van de pijn in haar been. Nou ik d8 als ik dus in de nacht wakker wordt om te plassen moet ik in het donker naar het lichtknopje... uhh nee laat maar ik slaap wel met het licht aan.
De dag erna was het plan om te gaan kanoën en dan met de kano naar snorkel plekken te gaan en daarmee dus voorkomen dat we met super veel mensen in 1 bootje gepropt worden op de toerist spots waar nog 10 andere bootjes liggen! De kano die we wilde huren waren doorzichtig dus tof plan. Ook moesten we even onze tickets confirmen pinnen en mijn fiets laten fiksen want mn band was lek. Aangezien dat allemaal aan de andere kant van t eiland was deden we alles in 1x wel zo makkelijk. Nou mn fietsband werd gewoon opgepompt.. ik d8 ja haha dat zal vast werken ik heb vannacht mn band namelijk zelf leeg laten lopen? Daarna tickets gefikst en gepind en de kano gezocht. Toen we bij de kano's aankwamen was het toch wel erg duur en gingen we t niet doen. Next thing... opzoek naar een koud drankje want we waren over verhit. Daar besloten ab en nelsa af te taaien en wilde liselotte en ik gaan suppen mja ook weer niett en frenkie heeft hoogst waarschijnlijk zn voet gebroken waardoor hij amper nog kan lopen. Nja uiteindelijk zijn we via de fiets verhuur (waar ik dit x een nieuwe fiets kreeg) richting huis gefiets we hebben wat gegeten en van de laatste zonnestraaltjes genoten want er kwamen wolken. Daarna nog even meegeholpen beslissingen te nemen want hun gingen weer verder en ik riccting huis de volgende dag. Rond 5 uur ben ik gaan douchen en rond 6 uur vertrokken we richting de night market want dat leek ons leuk. Helaas bestaat die dus niet meer dus verder gefiets en verder en verder uiteindelijk ergens gaan zitten alleen nadat we het menu hadden gezien bleek het ook niet te zijn wat we wilde. Op dat moment kwam liselotte er achter dat haar telefoon weg was. Waarschijnlijk vergeten bij laatste tentje waar we zaten(aan de andere kant van t eiland vlakbij huis dus). Snel drankje opgedronken, het plan was we gaan iets zoeken en daarna kan liselotte naar die toko waar haar tel lag. Uiteindelijk zijn we allemaal maar mee gegaan en zijn we vlakbij huis iets gaan eten. Helaas telefoon weg. Veel moeite gedaan om m op te sporen maar helaas niet meer traceerbaar. Geen politie op het eiland dus aangifte doen was geen optie... terwijl dat voor de verzekering wel nodig is mja. Uiteindelijk om 9 uur maar wat eten besteld en aan de zuip gegaan hoewel we niet zouden drinken haha. Wel vroeg naar huis gegaan want dag daarna uitchecken en naar huis. Bij thuiskomst 1 kakkerlak in de badkamer en 1 naast mn bed(die heeft frenkie voor me opgeruimd thank god). De dag erna besloten ab en nelse toch met de rest mee te gaan naar lembongan terwijl gister lombok de optie was. Daardoor hadden ze de boot niet gereserveerd en helaas vol... kut ja! Ze hadden namelijk tickets naar padangbai bali en daar zouden ze boot uit springen en ticket naar lembongan kopen! Dat scheelt namelijk de helft van het geld. Uiteindelijk heeft ab gepraat als brugman en gezegd ja ik heb al tickets van padang bai naar lembongan terwijl dat niet zo was op dat moment maar die jongen zei als dat echt zo was dat ze dat wel mee konden. Ik snel lempot gebeld en hem 4 tickets laten regelen van bali naar lembongan. Daarna naar ventje gegaan en gezegd dat we tickets hebben naar lembongan en hij wilde natuurlijk even checken dus gezegd bij wie... hij gebeld en daarna alles geregeld echt super fijn. Bij aankomst de stuurhut ingedoken met liselotte want die vond t ook wel fijn haha na gili trawagang is zij in de boot gaan zitten en bleef ik weer achter met de guys. Erg kalm zeetje wat heel fijn was. Bier werd in mn hand gedrukt en ik d8 ach why not ik heb nog niet ontbeten en t is 12 uur kan best. Helaas na 45 min kwamen we in de buurt van bali en werden de golven steeds heftiger. Ik ben dit x blijven staan waardoor ik de golven zag aankomen en een beetje kon meebewegen.
Uiteindelijk weer heel aangekomen in de haven en opgepikt door tania! Super leuke ervaring erg gezellig gehad. Afscheid genomen van de nederlanders die de volgende stop eruit gingen!
Al met al een top mini vakantie hihi!

Bye guysss zal vast snel weer schrijven want morgen zijn er weer ceremonies etcetc geen id hoe en wat want ik volg t allemaal nie meer hoor haha

1. Sonja poeder:
    20 september 2016
    Wat maak jij weer het een en ander mee zeg, wat leuk allemaal op de beestjes na dan. Leuk zo een uitje even van thuis weg hahaha, en mzzl dat het toch nog goed is afgelopen met de boot terug naar bali .