Mui ne

10 februari 2016 - tp. Phan Thiết, Vietnam

De weg van Dalat naar mui ne hadden we in ho chi minh al vastgelegd omdat we zeker wilde zijn... dat heeft ons uiteindelijk 6 a 7 eu teveel gekost mja oke kut en doooorr. In de ochtend 7 uur zouden we opgehaald worden 7.30 uur vertrekt bus. Anne werd inderdaad net over 7 opgehaald... ik werd als laatste opgehaald om 7.30 uur. Ik d8 lekker aftans busje ma geeft niks want is maar voor 10 min naar t bus station! Tot ik instapte en anne me vertelde dat dit DE bus was grapje zeker... o niet dus whaha okee en door. Mezelf opgevouwen in de enigste stoel nog vrij bijna helemaal vooraan in de bus opzich wel chill kan ik alles mooi in de gaten houden. Ik kon zegmaar schuin met mn voeten in het gangpad zitten... hoewel t gangpad vol lag met koffers etc haha maar nja gelukkig was het maar 4 uurtjes. De chauffeur was weer zo 1 waarvan je niet hoopt dat je m krijgt. Zijn ene hand vastgetaped aan de toeter z'n andere aan z'n mobiel hahhaha fijn jaa! Heel de tijd aan het bellen en smsen hij kwam op mij over als een beetje grumpy mannetje steeds aan t schreeuwen etc haha. Ineens kijkt hij me aan... en nog eens... ik dacht ah oh zal ie mijn gedachtes horen soms. Zet hij de bus langs de kant van de weg... vouwt zichzelf uit zn stoel en pleurt zo dat vrouwtje voor me dubbel zo nu heb ik beenruimte... zij zit nu zo rechtop/bijna naar voren dat kan niet goed zitten... he maar ik kan mn benen kwijt ghehe.
Achteraf gezien was de chauffer toch wel erg aardig... hij reed erg rustig aan en toen we uit het dorp waren stopte hij ook redelijk met toeteren. Eerst heel stuk door de bergen heen... super mooie uitzichten echt fantastisch!
Eenmaal aangekomen inhecheckt en bij het zwembad gaan liggen! In de avond nog even naar een club geweest. De volgende dag weinig gedaan lekker liggen bakken bij het zwembad. In de avond met de mannen mee gegaan om voetbal te kijken. Voor ons hotel hadden wat locals een feestje.... met verschrikkelijke muziek en ze schreeuwden door de microfoon heen. Ik heb mn oordopjes ingedaan en heb heerlijk geslapen. Helaas als de enige de rest heeft bijna de hele nacht wakker gelegen van die herrie. Dag 3 begonnen bij het zwembad maar ze waren nog steeds muziek aan het draaien en ik d8 mooi ik ga. Dus ik heb lekker scootertje gehuurd en ben rond gaan rijden. Ondertussen hard opzoek geweest naar bustickets... normaal kost het rond de 15 euro naar hoi an maar nu vanwege nieuwjaar gooit iedereen massaal de prijzen omhoog dus nu was het 50 euro. Uiteindelijk bij een mannetje aangekomen die zei je kunt beter de trein pakken dat kost hetzelfde alleen is veiliger korter en chiller. Hij kon nog wel 4 tickets krijgen dus zo gezegd zo gedaan we gaan met de trein naar hoi an.
Daarna nog even een vietnamese massage genomen... maar mijn masseur had er weinig zin in en was steeds aan het smsen en ging dan met 1 hand half verder haha. Hij vergat ook de helft zo heeft hij maar 1 voet gedaan ach t was verder best oke.
In de avond weer optijd te bed. De volgende ochtend had ik nog tot 13.00 uur de scooter en ben ik weer lekker gaan rijden. Ik heb de zandduinen en de fairy stream gedaan foto's hebbem julle natuurlijk allang gezien op fb. De rest vd dag weer lekker in zonnetje gezeten. Vanmorgen hebben we gezellig samen ontbeten tassen gepakt en klaar gemaakt. 11.45 uur zouden we worden opgehaald.. om 11.50 besloten we om eens te gaan bellen.... vrouwtje sprak gewoon vietnamees terug dus anne hing maar weer op haha. Nog een x proberen en toen lukte het wel.... taxi was onderweg! Uiteindelijk om 12 uur maar besloten naar de straat te lopen om zelf een taxi te pakken. Toen we net de hoek om waren kwam de taxi eraan. Snel erin gesprongen want moesten nog tickets halen... en naar het station wat half uur rijden was. Trein vertrok om 12.50 uur dus paniek sloeg redelijk in. Uiteindelijk tickets opgepikt... zegt ie je bent ruim optij relax maar je komt 25 min van tevoren aan... ik dacht ja vast dat is over 10 minuten haha. Snel taxi weer in opweg naar het station... gelukkig vertrok de trein om 12.56 uur dus hadden weer 6 min langer om er te komen. Op een gegeven moment maar eens aan de chauffeur gevraagd hoe lang het nog rijden was want het was inmiddels 12.40 uur. Zegt ie oohh uhmm 15 minuten neeee toch grapje zeker.... nee was geen grapje kuttt. Gelukkig zag hij aan mn gezicht dat we best haast hadden en gaf hij vanaf toen iets meer gas. Uiteindelijk kwamen we om 12.50 aangereden, taxi betaald en achter het mannetje met paniek aangerend haha iedereen schreeuwen gogogooo omg wtf. Uiteindelijk aangekomen in de trein hadden we natuurlijk niet de 4 persoons coupé... dat we niet bij elkaar zouden zitten dat wisten we al dat was opzich ook geen probleem. Het waren 6 persoons hokjes met 3 bedden boven elkaar anne zat in een andere coupé udo rick en ik in dezelfde maar dan wel andere kamer. Udo en rick kregen als eerst hun hok te zien fackkk serieuss alle bedden al vol sliepen mensen in hun bed. Die vertrokken al vrij snel, maar hun hok zat echt vol. Ik heb 5 andere mensen in mn hok. Ik slaap in het bovenste bed... ik heb net geprobeerd om erin te komen maar dat is nog een hele opgaven aangezien je 20 tot 30 cm van t plafond af zit dus zitten is geen optie. Maar ach.... je moet het een keer meegemaakt hebben he gelukkig is het maar 14 uur ofz en komen we midden in de n8 aan. Ik pak dan direct taxi naar mn hotel dan ga ik daar wel lekker slapen. Want er liep net al een kakkerlak langs me hopelijk kruipt ie niet stiekem in mn tas straks
HOI AN here we come

1. Sonja poeder:
    10 februari 2016
    Weer een mooi verslag geschreven, maar je maakt nog al wat mee met het vervoer zeg hahaha. Hopelijk is alles verders naar wens, succes met je treinreis verder, en dan op naar je hotel en lekker ff slapen. xxxxx