Da lat

5 februari 2016 - tp. Đà Lạt, Vietnam

Hoii was ik weer!
Nou Da lat... moet ik daar toch eens over vertellen haha.
De busrit... was een vrij bijzondere ervaring weer. 9 uur verzamelen half 10 bus vertrekken! Juist ja... in azie betekent dat dat je bus half 11 vertrekt maar ach dat geeft niets. Eigenlijk was ik er wel blij mee aangezien dan zouden we niet om half 7 maar half 8 in de ochtend aankomen! We hadden een slaapbus super chill kon languit liggen zonder mn voeten in iemands nek te leggen. Helemaal blij... kon alleeb niet slapen want de chauffeur reed verschrikkelijk vervelend maar ach ook dat ben ik gewend ondertussen. Na 3 uur een stop gemaakt om te plassen met binnen 10 min gingen we weer ipv de 30 die we zouden blijven. Maar geeft niks lekker door haha. Hoopte eigenlijk dat ik na de stop nog slaap kon pakken maar viel niet mee. Uiteindelijk om 4 uur half 5 oordoppen ingedaan en toen ik bijna was ingedut begon die man ineens te schreeuwen... niet dat ik het hoorde maar werd wakker omdat het licht aan ging. Dalatdalatdalatdalat... ja zo roepen ze hier om.. we waren er al... hoe laat is het 5 uur ohh shit dat is wel heel vroeg. Binnen 1 min aangekomen op t busstation moesten we snel de bus uit. Heel apart gelukkig stonden er wat taxi's, maar wat bleek ze hoorde bij de maatschappij en we konden gratis naar ons hotel worden gebracht. Onderweg even snel gekeken of ik wel 24 uurs receptie had en jahoor gelukkig. Eenmaal aangekomen bij mn hotel.... zit ie potdicht kuttt en nu? Anne sliep in een ander hotel en had hetzelfde probleem. Na even zoeken heb ik een bel gevonden en werd ik binnen gelaten door een slaperig ventje. Ik kon pas 14 uur inchecken was zijn antwoord doe maar een andere kamer dan... ik betaal wel moet echt even slapen. A fijn alles snel geregeld en gaan slapen.
Die dag rustig aan gedaan de markt even bekeken en met 2 nl jongens bakkie gedaan. In de avond nog drankje in het doolhof bar want dat was een must do volgens de boys. Het was inderdaad een toffe ervaring! De volgende dag scooter gehuurd en 3 dingen bezichtigd check fb voor de info en foto's haha!
Vandaag lekker rond gereden op scooter en nog een waterval gezien. We kwamrn door kleine boeren dorpjes waar ze weinig blanke mensen zien.... (kindjes die zwaaien alsof je de koningin bent, mensen die naar je lachen rn zwaaien) die stukjes in mn reis maken me blij. Het liefst zou ik daar bij mensen thuis logeren en me onder de locals begeven. Echt een leuke dag weer!
De scooters.... Ik heb werkelijk nog nooit zulke slechte scooters gehad maarja ze hebben ons van punt a naar punt b gebracht en daar gaat het om.
Al met al...Da lat ik weet het niet, het stadje opzich niet veel te doen maar prima! De omgeving is prachtig maar heeft veel weg van de bergen in Europa. Als je niet naar de gebouwen zou kijken zou je ook geloven dat het frankrijk is. Het dorp zelf heeft ook wat weg van Zwitserland/frankrijk maar dat is natuurlijk niet vreemd aangezien vietnam lang een franse kolonie is geweest. Ik wordt nog steeds erg blij van mn baguette la vache qui rit in de ochtend jammiee

Morgen vertrekken we naar mui ne om daar TET te vieren... chinees/vietnamees nieuwjaar. Nja vieren niet echt maar de dagen doorkomen haha in mui ne meeten we rick en udo weer super gezellig! We zijn trouwens verschrikkelijk opgelicht wij hebben in saigon gevraagd hoe het zit als we met bus van dalat naar mui ne gaan... of het kan en hoeveel het kost en hoe lang het rijden is. 8 uur rijden.... 300.000 dong (€12) ivm tet en dat de bussen allemaal vol zitten normaal is het 270.000 zei ze. Ze deed beetje raar.. jaa zijn geen bussen dus wij PANIEK.. GEEN BUSSENNNN we moeten heen hebbe al hotel! Tja ok betaald en maar alvast geboekt want nja je weet het niet. De verhalen gaan dat al het vervoer overbelast is die dagen omdat iedereen naar zn eigen dorp gaat. Komen we hier in dalat aan... komen we erachter dat het 4 uur rijden is en maar 130.000 dong 5 euro dus. Maarjaa is ff kut weer wat geleerd en dooooor! Gelukkig hebben we allebei wel zo'n instelling haha.
Na mui ne ga ik met anne naar hoi an en daat zullen onze wegen waarschijnlijk scheiden maar je weet het nooit.
Van de week het weerbericht gecheckt en hoewel het de laatste x dat ik keek 6 graden was in het noorden is het eind vd week 25 graden.... mocht dat nou zo blijven ga ik door naar het noorden en maak ik vietnam af! Na vietnam ga ik terug naar bali om daar mn laatste anderhalve maand te slijten!

1. Sonja poeder:
    6 februari 2016
    Zo te lezen bevalt het toch wel in Vietnam, en super dat je samen kan reizen , teminste dat denk ik dan he. Balen dat jullie op gelicht zijn voor de bus zeg , doe je ook niet nog eens hahaa. Het zou wel mooi zijn als het weer wat beter word, zodat je je reis door Vietnam kan afmaken lieverd. Oja nog ff wat, wij hebben een kaartje van je gehad hoor uit Thailand, wat lief zeg, en super leuk natuurlijk. Dank je wel. xxx