Ho chi minh/Saigon

1 februari 2016 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Dag allemaal,

Daar ben ik weer met een verhaaltje vanuit Ho chi minh city ofwel voormalig saigon in het zuide van Vietnam. Vanaf Chiang mai terug gevlogen naar bangkok waar udo en ik voor 1 nacht een hotel 'dichtbij' het vliegveld hadden. Super luxe echt heel chill haha. Eenmaal aangekomen wilde ik nog even naar de stad om samen met rick en udo wat te eten.... het viel niet mee om er te komen! 1 uur met taxi en elke tax die ik aanhield wilde me niet brengen haha. Uiteindelijk naar het hotel gegaan en hun taxi laten bellen in eerste instantie was het goed maar later bleek hij me alleen naar een andere plek te brengen en van daaruit moest ik een andere taxi pakken. Maar goed anderhalf uur later eindelijk aangekomen. Nog even gezellig gezeten en toen terug naar het hotel want 5 uur zou de wekker gaan. We moesten nog wat dingen regelen voor we konden slapen zoals een hotel nou om 1 uur hebben we het allebei opgegeven en zijn we gaan slapen. In de ochtend kwamen we bij het vliegveld aan... ik check in alles prima vervolgens wil udo inchecken konden ze hem niet vinden! Sorry udo maar dit verhaal moet verteld worden hij had dus de vlucht van 7.45 uur net als ik alleen dan in de avond ipv ochtend. Je begrijpt je kon me wegdragen... mij meevragen naar Vietnam en dan ga ik alsnog alleen.. maar gelukkig kon hij nog snel een ticket kopen voor de vlucht en hoewel we al aan de late kant waren alles toch goed is afgelopen.
In vietnam aangekomen na een klein uurtje vliegen yeahhh. Maar nu de grote vraag... komen we binnen haha moesten namelijk met de visum brief de aanvraag op het vliegveld indienen. Ik had ergens gelezen dat je met dollars dong of creditcard kon betalen dus ik d8 primaa ik ga geen dollars regelen want kan ook met dong die trek ik wel uit de eerste automaat die ik tegen kom oh fout want die stonden na de douane whahaha kut en creditcard kon dus blijkbaar ook niet. Alles wat we bij ons hadden was bath nja op hoop van zege dan. Na t invullen van papieren met een hoop onzinnige info waar ze echt niets aan hebben, 2x lang in de rij gestaan te hebben kregen we ons visum yeahhhh. Onder het wachten nog even hotels gekeken want tja we hadden nog steeds niets maar nja toen we door de douane waren hadden we nog steeds niets.
Lekker vroeg nog... beide best uitgehongerd.. nja ik iig want door de haast en drukte op het vliegveld vanmorgen niet kunnen ontbijten. Even een simkaart met inet gescoord en gewoon een hotel geboekt... tja want waar moet de taxi je anders heen brengen? Uiteindelijk taxi gefikst om snel naar het hotel te gaan.
Toen ik naar buiten liep werd ik meteen echt super blij .... wat een chaos hier 1 miljoen scooters iedereen toetert om niks.... juist net als Indonesië whoohoo. Ik was meteen verliefd op deze plek en mn reis dipje verdween als sneeuw voor de zon. Lekker vroeg bij het hotel, ingecheckt en konden meteen naar de kamer! Komen we binnen 1 tweepersoonsbed snel naar beneden andere kamer gefikst en de stad gaan verkennen. Het is echt chaos en druk maar zo leuk! Heel de dag rondjes gewandeld en in de avond redelijk op tijd naar bed gegaan. De volgende ochtend natuurlijk ontbijt gemist tja wanneer niet eigenlijk. Maar udo had het fantasitische idee om een baguette met la vache qui rit te nemen. Wauwww ik als kaas freak ben in 3 maanden niet zo blij geweest hahahha de kaas hier in azie nl niet zo best maar dit! Goddelijk haha
Daarna met Anne afgesproken, een meisje die we via de fb pagina voor azie backpackers hadden ontmoet. We hadden geen echt plan voor vandaag en zijn gewoon gaan wandelen. Uiteindelijk besloten naar war museum te gaan maar bij aankomst ging ie dicht en 2 uur later konden we terug komen. Toen wilden we naar een shoppingmal lopen.. tel erbij gepakt en weer gaan wandelen... ja dat was de bijenkorf achtig iets en alles koste net zoveel als thuis laat maar! Toevallig liepen we langs de notre dame dus die maar even meegepakt. Toen terug naar t museum en zoals jullie op fb hebben kunnen lezen het was echt heel indrukwekkend, hoewel ik niet zo van de museums ben, had ik deze niet willen missen! Op de weg terug naar het hotel nog even langs de "must see" ben thanh markt geweest! Nou gelukkig vonden we er alle drie hetzelfde van en konden we met 5 minuten weer weg.
Al met al een top dag gehad en leuke nieuwe chick ontmoet die er perfect tussenpast.
Ondertussen heeft rick toch besloten ook te komen maar hij komt pas woensdag... na even nagedacht te hebben heb ik besloten niet te wachten want hoewel ik het hier super leuk vindt wordt hier 6 dagen blijven toch wel beetje veel! Anne wilde ook door maar had geen idee waarheen. Aangezien ik, Rick en Udo zaterdag in mui ne willen zijn moest ik kijken wat handig is. Uiteindelijk heb ik besloten om naar Dalat te gaan voor een paar dagen en dan door naar mui ne. We gaan daar dus heen ivm chinees/vietnamees nieuwjaar. Vietnam ligt dan 3 dagen op zn gat dus kunnen wij mooi chillen aan het strand. Anne gaat mee naar dalat en uiteindelijk gisteren besloten ook naar mui ne dus wordt erg gezellig.
We vertrekken morgenavond met de nacht/slaapbus naar Dalat waar je prachtige natuur heb etc ben benieuwd!
Alles is geboekt hotels resorts bus tickets dus hopelijk gaat alles zoals het moet. En zo niet... tja dan zijn we weer een ervaring rijker

1. Sonja poeder:
    2 februari 2016
    Wat heerlijk om je reisverslagen te lezen, wat ben je gaan het genieten zeg. Geniet van Vietnam zou ik zeggen, en super dat je met andere kan samen reizen. Heel veel plezier daar xxx