Chiang mai

30 januari 2016 - Bangkok, Thailand

Hoii allemaal,

Nou Chiang mai... het was kort maar krachtig.
Ik heb de nachttrein genomen van bangkok naar chiang mai, helaas kon ik geen onder bed meer krijgen en 1e klas was ook allang uitverkocht mja maakt het uit boven zal ook prima zijn. Eenmaal in de trein vertrokken we met 30 min vertraging om 18.30 uur, prima bankje in mn eentje! De wc... waar ik toch best bang voor was viel echt reuze mee hij was redelijk schoon in vergelijking met de nl trein wc, alleen de geur mja neus dicht en gaan. Ik was bang dat het een gat in de grond wc zou zijn maar gelukkig hadden ze ook een westers toilet. Haha ok genoeg over de plee, iedere wagon had zn eigen vrouwtje of mannetje die de bedden kwam opmaken, dit gebeurde om 20.00 uur al om 21.00 uur lag uiteindelijk de gehele coupé te slapen... nou ben ik al niet iemand die vroeg gaat slapen laat staan in de trein haha. Dus lekker breaking bad opgezet en serie gaan kijke in mn bedje. Prima bed hoor, enige nadeel... de trein schud heeeeel erg en ik sliep boven en slaap op mn zij ok dat was geen goede combi want ik rolde steeds om zo erg ging ie heen en weer. Gelukkig waren er 2 riemen om te voorkomen dat je naar beneden zou vallen... niet dat ik denk dat die dingen ook maar iets zouden helpen aangezien ze te ver uit elkaar zaten.
Nja uiteindelijk om 02.00 uur mn tel in de gang op de lader gelegd samen met mn wifi apparaat. Dus nog maar even niet slapen en boekje lezen en tel in de gaten houden want ja anders is ie straks weg. Om half 4 alles geladen... maar helaas in the middle off no where dus geen wifi meer... nja dan maar poging tot slapen! Tevergeefs heb niet geslapen mja geeft niks beetje jammer dat ik vanaf t moment dat ik wilde gaan slapen het ineens super koud kreeg van de airco.... heel de nacht geen last gehad ma goed. Uurtje later dan gepland aangekomen... stap je uit... alles grauw grijs nat en KOUDD het was 11 graden brr. (Valt niet mee hoor na 3 maanden elke dag 30+ graden met gevoels temp van 40+) Mja niks aan te doen, tuktuk gepakt en naar mn hotel gegaan. Helaas kon ik nog niet inchecken maar hij raadde me aan even bij de bakkerij naast het hotel te gaan eten/drinken. Dat gedaan en even rondgelopen maar inmiddels tot op het bot verkleumd haha. Gelukkig kon ik 3 uur eerder inchecken dan normaal, geprobeerd warme douche te nemen... maar helaas de douche was koud/lauw... dus kreeg het er niet warm van. Naar beneden gegaan extra deken gehuurd en eerst maar eens een klein tukkie gedaan want was kapot. Ik had er zooo de balen van alles vond ik kut haha (wat het weer niet met een mens kan doen). Ma moet er toch iets van maken, 1e dag vrij weinig gedaan want het was voor mij echt te koud. 2e dag gelukkig al iets warmer... 16 graden 4 lagen kleding aan en toch maar wat ondernemen. (P.s. ik was echt niet enige sie het koud had echt iedereen! En de locals waren met stomheid geslagen... het hoort er nl 30 graden te zijn en dat was het ook tot het ineens bam koud was. Mn laatste dag was het alweer 24 graden dus wat er nou was... geen id) Maar was vooral erg moe... waar het vandaan kwam geen id behalve dat ik slecht had geslapen en dag daarvoor natuurlijk nacht geskipt. A fijn weer weinig uitgevoerd behalve even naar de nachtmarkt wat erg leuk was! Ik had voor dag 3 een dagtour geboekt naar chiamg rai, maar heel de nacht niet geslapen en besloot dus om 6 uur in ochtend dat ik beter niet kon gaan haha.
Eindstand 3 dagen chiang mai en niks gedaan, toch heb ik genoten want de sfeer is erg fijn. Dag 4 terug naar bangkok gevlogen om vervolgens vandaag zaterdag naar vietnam te gaan!
Momenteel zit ik in het vliegtuig naar ho chi minh city. Ik heb mijn visum recommendation brief online gekregen dus als het allemaal goed gaat dan kan ik straks mijn visum on arrival krijgen.
Ik heb gisteren in bangkok udo en rick weer opgezocht, udo en ik gaan nu samen verder... voor zolang het gezellig blijft haha. Rick hebben we afscheid van genomen maar misschien komt die ook nog achter ons aan naar vietnam.
Nou dit was mijn thailand avontuur... helemaal niet wat ik er van verwacht had. Ik had me juist super verheugd op thailand omdat je altijd alleen maar toffe verhalen hoor. Nou sorry maar thailand doet niks met mij... het is helemaal opgefockt dooe de toeristen. Mensen die zich niet in het land verdiepen en 0 respect hebben voor het land en de cultuur. Daarbij is thai het land van de lach.... nou ik heb precies van niemand 1 echte lach ontvangen! Als er al werd gelachen was het NEP. Ondanks dat het echt een prachtig land is en ik toch ooit nog wel eens terug wil maar dan niet alleen is thailand niet mijn ding! Hopelijk is vietnam wel wat ik zoek! Proberen positief te blijven hoewel t soms echt niet meevalt.

Tot snel peeps
Mis jullie hoor!

P.s. als ik vietnam niet leuk ga vinden ga ik naar bali terug en kom ik eerder thuis. Ben momenteel beetje reismoe ofzo dipje nogsteeds/alweer haha geen idee maar nja hoop dat het in vietnam tof wordt. 8 feb is het chinees nieuwjaar iets wat big deal is in vietnam en vietnam ligt dan ongeveer een week op zn gat... openbaar vervoer alles. Dus we zorgen dat we tegen die tijd ergens in een resort zitten met zwembad etc zodat we de dagen beetje doorkomen haha