Wedding part 2

7 augustus 2016 - Manggis, Indonesië

Jaa ben ik weer haha hierna wordt t wel minder denk met schrijven mja je weet t niet he
Om 3 uur weer wakker geworden vd honger en t varken haha dit x gelukkig maar 1. Ik ben beneden even ontbijt gaan maken en wilde daatna weer slapen... mja dat werd m niet. Toen zag ik tania fully dressed dat is bijna net zo'n wonder als mij om 7 uur in de ochtend vrolijk rond zien huppelen hahahha. A fijn ze moest tamden vijlen ja een ceremonie die erbij hoort bij een huwelijk hier. Ze was er NIET blij mee ma kon er niet onderuit. Tien besloot ik maar mee te gaan hoewel t me gruwelijk leek om toe te kijken omg tanden vijlen ik heb daar zo'n naar beeld van in mn hoofd haha. Eenmaal bij schoonmoeder thuis aangekomen zag ik t bed al klaarstaan tania jodi de bruid/bruidegom en haar broer en zijn zus moesten in een gele sarong en top. Toen moesten xe gaan bidden in de tempel en vervolgens begon het, tania was als eerst omg ik voelde haar angst. Omdat er veel zwitserse gasten waren(bruid is uit Zwitserland) kon ik helaas weinig zien. Maar wat ik wel zag is dat hij begon met een bijtel en een soort hamer omg ik en tania hadde dezelfde reactie wtffff gaat hier gebeuren whaha. Uiteindelijk bleek dat vooral show te zijn. Net als de rest hij stopte 5 verschillende vijlen in haar mond en vijlde wat. Later hoorde ik van wat gasten dat t vooral voor de traditie en .... ja hoe zeg je dat, symbolisch. Er stond ook iemand aan het voeten eind maar dat is vanuit vroeger, toen gingen ze nogal ruw te werk en moesten de benen worden vastgehouden haha omg toen deden ze met van die hout vijlen ma goed nu is t meer om de traditie in leven te houden ze vijlen wel een beetje maar nie veel.
Nadat iedereen geweest was vond er nog een kleine ceremonie plaats op t strand ze moesten daar de zee in, ik ben niet mee geweest was moe en ging weer mn bedje in.
Uiteindelijk natuurlijk niet kunnen slapen en gewoon wat gerommeld in huis. Tot t tijd was om weer in vol ornaat naar de wedding te gaan. Vandaag was t nog warmer as gister en toen ging ik al kapot nou vandaag had ik t echt slecht haha. Je moet je bedenken t is hier 31 gr met gevoels temp van 40 en vochtigheid van 98% ofz. Dan heb ik korte broek, en sarong aan, mn korset een tshirt en mn kabaja die er heel luchtig uit ziet maar dat ZO niet is!
Ma goed bruiloft.... beetje anders als gister want vandaag waren er vooral mensen uit t dorp en familie, mensen die dus ook bleven plus half zwitserland! Verder was t veel wachten en wachten en wapperen met mn ding om op temperatuur te blijven.
Uiteindelijk trok ik de hitte niet meer en hoewel er al iets ging gebeuren kon ik niets zien omdat t super druk was. Toen ben ik maar weggegaan want ging bijna k.o. haha. Via de parkeerplaats naar huis waar een heleboel mannen gezellig aan het drinken waren en wilde dat ik ook kwam. Nou eerst ma even koud douchen en luchtige kleding aan doen. Toen toch bij de mannen gaan zitten eerst bij de oudere en later bij de jongere generatie haha onderling lekker aan t touwtrekken over waar ik nou moest gaan zitten. Dronk gezellig bier en tuac (palmwine) met ze mee. Niet teveel want t smaakte niet. Om 16.00 uur naar huis gegaan en mn bed in gestapt. Wilde fit zijn voor t feest.... echter om 19.30 uur werd ik wakker en voelde me niet zo lekker... om 20.30 ging t echt nie goed en nja ik zal se details besparen haha. Eerst d8 ik nog misschien vd tuac maar had bijna niets gedronken dus beetje raar maar nadat ik elke 45 min weer naar benede moest rennen wist ik dat dit gewoon een ordinaire buikgriep was en niet vd drank. Elk slokje water dat ik dronk kwam r net zo hard weer uit wat een drama.
Uiteindelijk dus geen feestje meegemaakt waar ik best van baal want dat was t leukste van de hele bruiloft haha.
Vandaag heel de dag geslapen, aspirines gekocht want die had ik natuurlijk niet meegenomen a fijn lig nu dus met koorts pp bed waar ik echt enorm van baal aangezien mn beste vriend uit nl toevallig ook in bali is en wij morgen zouden afspreken nou op hoop van zege dat ik morgen beter ben
Xxxx tot snel weer buh byee