:'(

17 november 2015 - Yogyakarta, Indonesië

Hoi allemaal,

Hier even een kort berichtje van mij! Tot nu toe verloopt mijn reis niet zoals ik het me had voorgesteld! Heb in de eerste week nogal wat tegenslagen gehad. Bogor was geen leuke stad, bandung was nog erger en  zoals jullie op Facebook al hebben kunnen lezen heb ik vannacht een bericht gehad va mijn ouders dat mijn kat (Bumper) is binnen gebracht door de dierenambulance en helaas niet levend :'( zit ik dan hier in indonesie kapot van verdriet omdat m'n beste vriend er niet meer is!!! Daarbij heb ik de afgelopen 3 dagen in mijn hotel doorgebracht door een bacteriële infectie. Ik zit aan de antibiotica en sinds vandaag gaat het gelukkig weer wat beter. De infectie is een beetje mijn eigen schuld want ik had in nederland al last maar dacht ach het gaat wel over. Nou niet dus, ik kon amper lopen, zitten en liggen. Maar gelukkig is dat nu beter en ben ik vandaag met een tuktuk achtig ding de stad in gegaan. Het is niet zo klein karretje wat je kent van tv maar een soort fiets met een bakkie ervoor. Ik had de gemotoriseerde uitgekozen omdat ik anders een half uur onderweg ben.

Na het ritje in de tuktuk besloten mondkapje te kopen want die uitlaat gassen zijn niet te harden! de stad vindt ik niet veel aan het is net de zwarte markt 6 miljoen kraampjes en allemaal verkopen ze hetzelfde haha. Ineens werd ik aangesproken door een man hij wilde weten waar ik vandaan kwam, dit gebeurd trouwns op iedere straathoek wel! we raakte aan de praat en ik vroeg hem waar ik tours kan boeken/bekijken om naar borobodur, prambanan en bromo te gaan. Hij had wel een neef die een reisbureua had, meelopen en jahoor een klein bureau. Die man begon te vertellen wat de mogelijkheden zijn etc maar ik wilde nog niets boeken omdat ik niet weet hoe mijn infectie gaat verlopen en ik kan nu nog geen hikes de vulkaan op doen. Die man zei geen probleem dan doe ik een open ticket voor die en die dagen dan kun je kiezen je hoeft alleen deposit te betalen en als je niet meer wil kan dat ook. Ja haha dat begrijp ik dan bne ik mijn deposit kwijt! Na een half uur had hij door dat ik echt niet ging boeken en toen ik nog een vraag stelde gooide hij een flyer hier kijk dit maar. Hij baalde blijkbaar enorm! Kaartje meegenomen en weg gegaan. Die man liep weer even mee, hij vertelde leraar te zijn op de kunst academie of ik niet even naar de expositie wilde komen kijken,.......... ik dacht hier gaan ik de scam waar je zo voor wordt gewaarschuwd in alle gidsen en websites. Ik gezegd dat ik graag naar m'n hotel wilde en dat ik niet naar zijn collectie wilde kijken. Uiteindelijk zei hij.... het is maar 50 mtr hier vandaan kost niks alleen kijken. Pfff oke ik ga wel mee (doodsbang dat ik uiteindelijk met een foeilelijk schilderij opgezadeld zou zitten waar ik 3x de hoofdprijs voor zou betalen. Ik kreeg direct thee en 1 man ging mij uitleggen hoe ze op zijden schilderingen maakte. Ik heb eigenlijk niet geluisterd, ik dacht alleen maar ik moet hier weg!!! Na de uitleg even een rondje gelopen met die man en toen een hand gegeven en bedankt voor de uitleg. hij zei ben je geïnteresseerd om iets te kopen? Nee dank u dat hoeft niet en toen ging ik :D super blij dat het goed is afgelopen pffieuw.

Nu weer terug in mijn hotel, de rest van de dag rustig aan doen. Ben erg moe omdat ik niet heb geslapen afgelopen nacht!

Hopelijk ga ik het vanaf nu leuker krijgen! Vanmorgen nog even contact gehad met Bali en die hebben me een peptalk gegeven dus ik ga voorlopig nog niet naar huis!

xxxx Michelle

1. Sonja poeder:
    17 november 2015
    Het is maar goed dat je er niet bent ingetuind zeg, maar wel heel mooi weer om je reisverslagen te lezen. En naar huis gaan moet je zekers nog niet hoor. Eerst heerlijk gaan genieten van je mooie reis, ook al kan het soms wat minder zijn dan dat je gehoopt had.Je komt vanzef wel mooie en interesante plekken tegen. Nou Michelle veel reisplezier verder en we kijken er naar uit om de reisverslagen te lezen. xxx