Aangekomen!

10 november 2015 - Bogor Tengah, Indonesië

Hoihoi,

Gisteren vertrokken naar jakarta! Op schiphol nog een raamstoel geregeld en ze zou stoel naast mij vrij houden vet chill. Helemaal in mn nopjes en ready to go afscheid genomen van mn ouders en pieta die mij op schiphol kwamen uitzwaaien! Ik was best zenuwachtig voor de vlucht maar was blij dat ik in iedergeval bij het raam kon zitten. Na een uurtje vliegen de 1e turbulentie, vanwege slecht weer! Het was zelfs zo heftig dat die stewardessen moesten gaan zitten. In totaal heeft het zo'n 2 uur geduurd gelukkig niet achter elkaar maar steeds een kwartier ofz! Ik had het goed slecht en t avond eten heb ik dan ook laten staan. Toen gelukkig een heel stuk met weinig tot geen turbulentie af en toe een hobbel maar dat kunnenwe handelen. Zo rond 12 uur hadden we het 1e stuk zee gehaden vlogen we over India vanaf t moment dat we daar boven land vlogen kwamen we in een onweersbui terecht en weer zo heftige turbulentie dat de stewardessen moesten zitten! Dit heeft ook weer ruim 2 uur geduurd af en aan door de onweer heen. Uiteindelijk bleek ook het laatste stuk niet top te zijn en heb bijna tot aan jakarta af en aan turbulentie gehad! De landing daarintegen was echt wel vet relaxed!
Aangekomen op jakarta opzoek naar de Damri bus, al snel gevonden gelukkig. Op het busstation roepen ze om welke bus eraan komt. Na 10 min kwam mn bus al, heel fijn er was airco en wifi in de bus en dat voor maar €3,50 ik had tom (de eigenaar van de homestay) een bericht gestuurd dat ik onderweg was. Na 1.5 uur aangekomen in bogor stond tom mij al op te wachten. We gingen op weg, ik met 20 kg op mn rug en 10 op mn buik. Het begon te onweren en tom vroeg na 5 min wil je een bus? Welnee ik loop wel zei ik dapper haha uhmm.... 30 min later waren we er gelukkig! Ik schrok me rot toen ik aankwam.... waar ben ik beland? het is echt oud en vies... hoezo was iedereen in de recensies hier zo lovend over? Whaha mja eigenlijk heb ik niets te klagen ik heb een warme douche(met beestjes) een eigen toilet een grote slaapkamer met een fan. Ik moest gewoon even mn mindset omgooien van die Nederlandse naar de Indonesische haha. Tom is daarentegen erg aardig en had mango en avocado uit zn tuin voor me geplukt! Ook heeft hij veel verteld over de stad! Ik begrijp trouwens niet dat in alle reisgidsen staat dat bogor een heerlijk rustig en relaxte stad is want eigenlijk is het er gewoon verschrikkelijk druk haha. Ik zal morgen wat foto's maken van mn huis

Morgen de botanische tuinen even bekijken en dan in de middag opzoek naar slaapplaats in bandung. En natuurlijk genieten van het eten want dat heb ik nog niet gedaan aangezien ik vanmiddag om 16.00 uur in slaap ben gevallen kapot van de reis!

Tot snel weer xxx

1. Joke:
    11 november 2015
    Hé Michelle
    Jammer dat je zo 'n turbulentie hebt gehad .
    Even uitrusten bij Tom en dan je reis voortzetten. ...en haha ja geen hilton maar wel heerlijk weer en heerlijk relaxt.
    Liefs joke xx