Van bogor naar bandung

12 november 2015 - Bandung, Indonesië

Hallo allemaal,

Weer even een berichtje!
Vandaag Bogor verlaten! Tom was een top gastheer hoewel het verblijf de wensen overliet had ik niets te klagen. Het ontbijt was elke morgen een feestje mango en avocado uit zijn tuin! Tom zorgde de hele dag door dat ik niets tekort kwam koffie thee lunch diner hij regelde alles! Hij heeft veel tips gegeven en kaarten van de steden uitgeprint! Vandaag heeft hij mij om 12 uur naar t busstation gebracht en ik ging met de local bus naar bandung (normaal gesproken 3 uur rijden) haha.
Nog even snel naar het toilet want dat kon ik de bus niet meer, en natuurlijk na 20 min denk je al kuttt ik moet plassennnn mja je moet nog ruim 2 en half uur! In mijn geval werd het 5 en half uur hahaha kan ook nooit normaal. De bus was prima maar ik was blij dat ik niet zo lang ben want zelfs ik kon niet recht zitten zo weinig beenruimte haha ik vraag me af hoe nick dat dan zou doen
A fijn halverwege de reis ineens BAMMM ik hoorde t door mn muziek heen en zag iedereen verschrikt om zich heen kijken. Even stoppen want ja ze dachten klapband maar blijkbaar niet..... of ze zijn er gewoon mee doorgereden haha. De berg op ging ong met 5 km per uur maar de tijd die hij daatop verloor haalde hij bergafwaarts wel weer in dood eng mja hoort erbij gewoon niet kijken dan valt t best mee. Toen we de tolweg af gingen en er dus bijna waren begon het te hozen en onweren echt niet normaal wauw dat buitje in bogor was er niks bij! Na 5 minuten waren de wegen veranderd in rivieren ik keek mn ogen uit en vroeg me af hoe slecht t voor je auto en scooter is om onder water te rijden haha zie de foto's maar even ik overdrijf echt niet! Op sommige stukken stonden de mensen zelfs tot hun heupen in het water en al die arme mensen langs de weg die wanhopig hun winkels leeghoosten haha dat kwam er aan de andere kan net zo hard weer in ghege dweilen met de kraan open zegmaar. Nja eindelijk aangekomen bij het busstation moest ik van tom de blauwe damri bus pakken, maar die was er niet en gezien t nog steeds hard regende en ik geen zin had om te wachten heb ik een chauffeur gefikst voor veel teveel geld maar boeit niet ik was droog en werd voor de deur afgezet.
Mn hotel valt erg tegen tot nu toe. Je kan nergens gezellig zitten, personeel spreekt amper engels nja en nog wat zeur dinge waar ik jullie niet mee zal vermoeien. Misschien als morgen de zon schijnt voel ik me beter haha! Blijf tot maandag in bandung dan pak ik de trein naar yogyakarta hopelijk bevalt het me daat beter.... anders ga ik direct door naar bali want java valt best wel tegen! Ben nog geen mens tegengekomen (behalve locals die amper tot geen engels spreken en me aankijken of ik van mars kom omdat ik blank ben ofzo) hahhaha ik durf niet eens een korte broek aan te doen loop al 3 dagen met mn lange broek
Maaar goed alles komt vanzelf goed! Positief blijven
Tot snel!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sonja poeder:
    12 november 2015
    jammer dat het weer slecht is, maar ja regenseizoen nu. En helemaal balen dat je hotel niks is. maar ik zou gewoon korte broek aan doen hoor. Je tenslotte toch een toerist. Nou nog vele mooie tijden toegewenst hoor xxx