Ik de backpacker... of toch niet?

19 februari 2016 - Hanoi, Vietnam

Hoiii nou daar komt ie dan:
In de afgelopen 4 maanden ben ik er achter gekomen dat ik totaal geen backpacker ben!
Vanaf de eerste dag had ik al spijt dat ik een tas mee had ipv koffer met wieltjes. Ik vind een backpack gewoon zooo niet praktisch! Ik weet niet hoe en waarom maar ik heb altijd het onderste nodig oftewel tas uitpakken en tas inpakken... daarbij zijn al mn kleren verkreukeld haha sorry maar daar hou ik echt niet van!
Ik moet gewoon elke dag schone kleding aan, broek oke kan wel paar dagen maar shirt en de rest nee.
Ik laat mn was dan ook regelmatig wassen zodat ik nooit zonder schone was zit. En nee ik doe dus niet mijn was onder de douche om een euro uit te sparen
Ik hou niet van slapen in een dorm... (slaapzaal) hoewel dat meer te maken had met het feit dat ik een backpack mee had ipv koffer.... alles steeds inpakken uitpakken in kluis uit kluis... koffer had hierin beter geweest voor mij gooi alles daarin slot erop en klaar. Daarbij hou ik best van beetje privacy dus eigen kamer heeft toch de voorkeur.
Ik ben er achter gekomen dat ik niet zo sociaal ben als ik dacht... of misschien komt het dat ik gewoon niks heb met de mensen die ik heb ontmoet haha. Ik heb natuurlijk wel super leuke mensen ontmoet maar in 4 maanden tijd echt HEEEL VEEEL minder dan de gemiddelde backpacker. Maar liever een paar super leuke dan heel veel niets zeggende mensen haha.
De gemiddelde backpacker probeert zo cheap als mogelijk te leven... super knap hoor maar ik ben niet zo, in Nederland niet dus op reis helemaal niet. Ik ga niet onderhandelen over 1 euro. Ik neem niet mijn eigen drinken mee uit eten of naar de club en ik bestel wat ik wil eten niet persee het goedkoopste. Ik geef fooi en ga zo maar door! In Nederland ben ik al vrij makkelijk met geld maar hier helemaal het kost geen drol en nja het boeit me gewoon niet! Geen zin om me daar over op te winden hoor! Ik probeer zoveel mogelijk bij locals te kopen omdat je hun daarmee support ipv dat je in de supermarkt iets koopt en daarmee vooral de keten spect. Vaak kost het iets meer maar dan weet je iig dat het goed terecht komt.. tenminste dat hoop je dan maar.
A fijn haha ik ben gewoon ik en dat zal ik altijd blijven
Ik ben super blij dat ik nu weer een koffer heb en lekker kan rollen ipv mee sjouwen! Het enige nadeel van een koffer je koopt allemaal extra dingen en dus zit ie nu ram en ram vol hahaaa
Ik merk dat ik gewoon opzoek ben naar andere dingen dan de meeste backpackers... ik hoef niet naar al doe feestjes kroegs en clubs.... dat kan ik thuis ook doen. En thuis doe ik het niet dus waarom hier wel... vervolgens heel de dag brak zitte wezen ipv iets te kunnen ondernemen. Tuurlijk houd ik van een drankje en dat laat ik ook zeker niet maar als ik niet drink ben ik ook blij haha.
O ja nog een mooie... ik heb geen neppe rayban zonnebril, een olifanten drollenvanger broek.... nog geen rasta haar haha nog meer? Geen idee haha maar nee ik heb het niet.
Ik ben niet opzoek naar mede landgenoten of andere reizigers.... ik bevindt mij het liefst onder de locals daar wordt ik blij van.

Dat elke dag hello where you from... how long are you traveling where are you going where have you bin so far? Etc etc haha geen zin in mijn antwoord is meestal hoi doei... hoeft niet geen zin later he! Nee grapje natuurlijk maar verder dan dat gesprek ben ik maar weinig gegaan emt andere backpackers!

Goed genoeg gezeurd nu! Conclusie ik hou van reizen mensen leren kennen culturen leren kennen etc... ik ben geen backpacker ben te down to earth en nuchter voor dat. Mensen begrijpen mijn humor niet en denken dat ik niet goed ben ben ik ook niet natuurlijk
Ik verdiep me in het land waar ik heen ga omdat het mij interesseert en ik niemand wil beledigen!
He maar ieder zijn eigen ding en ieder zijn eigen reis! Ik veroordeel niemand haha iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt! Het is zo jammer dat de meeste backpackers die ik heb ontmoet wel veroordelen en je een stempel geven omdat je niet mee gaat met de hype en de massa!

Xxx ciaooo vriendjes en vriendinnetjes

1. Sonja poeder:
    19 februari 2016
    Ik geef je helemaal gelijk, gewoon je eigen ding blijven doen hoor. Je doet het super namelijk, en ik vind het top dat je juist onder de locals bent, want dan leer je juist iets van het land kennen. Dus gewoon je zelf blijven hoor xxx