Kuala Lumpur

21 februari 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Helloowwwtjes

Vlucht van Hanoi naar Kuala Lumpur was perfect! Bij inchecken vroeg de incheck meneer mij ik so sorry flight is full do you mind to take a hotseat? Huh wat.... ik snapte t niet want hunnie engels is niet zo goed haha. Maar of ik het erg vond bij de nooduitgang te zitten met extra beenruimte ja verschrikkelijk.... maar doe maar zolang ik bij jet raam zit ben ik blij.
Even korte uitleg voor mensen die air asia niet kennen... je heb voorste 2 rijen en 2 rijden in het midden bij de nooduitgangen dat zijn rode stoelen ofwel hotseats daar betaal je voor iets van 10 dollar. Dan heb je tussen die rijen de zwarte stoelen... daar betaal je 6 dollar voor. De rest van vliegtuig is gratis mits je zoals ik een stoel wil kiezen dan kost jet 3 dollar. A fijn ik vond het allemaal prima haha.
Natuurlijk werd ik uur voor vlucht vertrok weer niet goed en zat ik op het toilet mijn lichaam maakt er een sport van elke x als ik bus trein taxi of vliegtuig moet pakken begint het haha en nee het is geen stress vindt vliegen bijna leuk zo vaak heb ik al gevlogen nu. A fijn potje norit naar binnen gewerkt panadol naar binnen en gaan zitten haha. In het vliegtuig zat ik vrij lang alleen op een rij van drie.... hoopte alleen te blijven ma wist al dat het niet zo zou zijn aangezien t vliegtuig vol zat. Op gegeven moment komen er 2 jongens aan.... ik d8 oh nee please niet naast mij hahahah maar natuurlijk wel. De 1 had rrn woeste baard net als martin de ander het smerigste haar dat ik ooit heb gezien gadver haha. Inwendig heb ik heel hard om ze gelachen want alles ging in slomotion hor ze praten hoe ze regeerde hoe ze bewogen whaaa heellllooooww hhowww areee youuu doooiiinnggggg ach dopjes in en voor we opstegen sliepen ze allebei al.
De gehele rij voor mij was vrij ook hotseats dus zodra lampje van riemen vast uit ging ben ik naar de stewardessen gelopen en heb ik gevraagd of ik mocht verkassen. Offcourse you have hotseat you can sit where you want haha top. Aangezien ik niet had geslapen die n8 kon ik nu mooi slaap inhalen. Dus lekker op 3 rijen gaan liggen en tukkies doen hele vliegtuig vol en ik lig riant... goed geregeld! De boze blikken vooral genegeerd moet je maar betalen.
Paar x wakker geworden maar echt top vlucht tot ik stewardess hoorde zeggen.... extreme weather conditions nee he please neee haha. Het viel gelukkig mee maar landen was vrij hobbelig en toen we door 1e wolken heen gingen d8 ik ok focus breathe je ben er zo doorheen grapje natuurlijk onder de wolken zaten wolken en zat ik tussen 2 wolken in ok nog 1 x dan.... nee natuurlijk niet onder die wolken nog meer wolken maar goed veilig geland en redelijk uitgerust.
Taxi gepakt naar mn hotel.... best duur grapje maarja boeiend. Prima hotel en ook daar upgrade gehad... kamer die ik had geboekt had qurensize bed en ik kreeg nu kingsize... oke whatever thanks ghehe.
Ondertussen uur of 4 en toch best moe dus eerst nog even tukkie gedaan. In de avond uit eten geweest en verder niet teveel want voelt niet heel prettig om alleen over straat te gaan in het donker.
De volgende ochtend lekker de stad gaan verkennen te voet want dan zie je nog eens wat. Ik heb geen internet meer dus ook geen Google maps mja ik ben gewoon gaan lopen en uiteindelijk gekomen waar ik wilde zijn. De Petronas towers ofwel twintowers. Verder heb ik hier helemaal niet het gevoel in Azië te zijn... overal kun je shisha roken en shoarma schotels en falafel eten haha. Zoals ik al op fb had geschreven Maleisië is een moslim land en dat is goed te merken maar ik heb er weinig last van. Verder zie je hier veeeel hoge gebouwen en westerse winkels... h&m zara starbucks bodyshop forever 21 mac burgerking nou zo kan ik nog ff doorgaan ohhh en ja mijn maat is te verkrijgen haha ongelooflijk.
Uiteindelijk nog even nieuwe pillen tegen mn ziekte gehaald want de norit is niet meer helaas.
Maar goed Kuala lumpur.... bijzondere stad.... veel culturen en een heel ander azie als wat ik gewend ben. Dikke auto's vliegen je hier om de oren ipv de scooters haha. Wat me wel opvalt is dat de moslima's hier vrij modern zijn... roken shisha of sigaretten... in de avond ook op straat te vinden oh en mn taxi chauffeur was een vrouw... dat heb ik in azie nog niet meegemaakt echt tof en ze kon nog rijden ook(ja ik bedoel hiermee te zeggen dat vrouwen meestal niet zo goed rijden) ook bij de douane veel vrouwen aan het werk!
Morgen weer naar bali en hoewel het niet echt mooi weer is... boeit dat me totaal niet genoeg te doen en fijne mensen om me heen! Oja en ik beloof echt naar een dokter te gaan!
Oh en misschien komt mn nieuwe vriend(gewoon vriend) uit vietnam nog naar bali zodat ik zijn tourguide kan zijn ipv andersom super leuk we wachten het af!

Tot snel guys xxxx