Bali home sweet home

26 februari 2016 - Manggis, Indonesië

Hallo luitjes

Ik dacht het is weer tijd voor een verhaaltje vlucht van KL naar Bali ging opzich prima eerste 2 uur wat lichte turbulentie... maar laatste was best heftig veel onweer mja eigen schuld moet ik maar niet een avond vlucht nemen in het regenseizoen haha. Zodra we geland waren Tania een sms gestuurd dat ik op de grond was zodat ze kon vertrekken. Op het moment dat ik op verzenden druk werd er omgeroepen dat we vertraging hebben omdat we 2e rangs geparkeerd stonden en ze trappen moesten zoeken whaha. Welkom in Indonesië de enige plek waar ze dagen van tevoren weten dat het vliegtuig komt maar de trap kwijt zijn als ie er is gotta love it.
Visum gekocht... want hoewel ik gratis naar binnen mag als Nederlander kan je het gratis visum niet verlengen dus moest ik er 1 kopen. Veel vragen van de douane meneer maar ik mocht naar binnen whoopwhoop. Tania kwam tegelijk aan met mij... perfecte timing. We gingen niet direct naar huis want we hadden een klein fullmoon feestje bij de villa iets met leuke mensen bier gitaar etc wauw heerlijk terugkomen. Van iedereen dikke knuffels gekregen en een top avond gehad. Dag daarna nog veel super leuke reacties van iedereen felt so welcome! Michelle.... i missed you! Really... why? Because your my friend and family now aaahhhhh lieff!!!
Vrouwtje van de buurtwinkel zei dat ik hier maar een huis moest kopen groot of klein maar iets zodat ik kan blijven
Die avond kwamen de mensen van het feestje onze kant op en hadden we pizza night! Oven opgestookt en pizza's gebakken. Natuurlijk weer veel muziek en gezelligheid. Er was ook een jongen die ik nog niet kon deden was zijn naam. Hij speelde de hele avond op een harp... super knap maar ineens begon hij te zingen ik viel zowat van mn kruk wauw. Die jongen klonk als een engel ik kon het niet geloven dat dat uit zijn mond kwam en in combi met die harp wauw! Het werd weer laat en dronken haha.
Oja ik ben al sinds ik hier ben niet meer ziek... nja geen diaree meer helaas heb ik wel een zware verkoudheid opgelopen! Ongelooflijk toch... in NL ben ik noooooiit ziek en hier... pfff vervelend zeg. Mja een verkoudheid houd me niet thuis dus lekker op pad geweest en rond gescootert.
Ik praat een beetje gek nies steeds en hoest veel haha mja ik kan er de lol wel van inzien. Iedereen hier heeft het lijkt wel haha.
De eerste 2 dagen heel veel regen maar het is zowaar al 2 dagen droog wat erg fijn is
Het rabobank drama... tja die hebben dus mijn pinpas geblokkeerd iets met 3x foutieve pin dus waarschijnlijk gescimd... geen idee. Maar gelukkig had ik een reserve pas mee voor het geval mijn pas gestolen of stuk zou gaan. Volgens de bank kon ik helemaal geen 2 passen op mijn naam hebben mja ik heb t lekker wel dus gelukkig kon ik in Maleisië nog even geld opnemen om alles te betalen en naar t vliegveld te gaan. Op Bali wilde ik pinnen omdat ik Ruphia nodig had... kutzooi 2e pas ook out of order je begrijpt ik ontplofte. Moeders naar de bank gegaan maar ik moest naar nl komen om het te kunnen deblokkeren.... wtf? Ook mijn creditcard wilde niet dus geen cent te makken. Ik ben nog nooit xo blij geweest om thuis te zijn bij mn fam en vrienden. Werd er iig voor me gezorgd zou er niet aan moeten denken dat dit in vietnam of waar dan ook gebeurd zou zijn. Nja ik elke dag de bank gechat via de app en mails gestuurd. Toen kreeg ik ineens een mail dat mijn moeder mijn pas kon laten deblokkeren... ik blij jeetje moeders meteen op pad gegaan... sorry mevr dat kan niet alleen in nl gvd ik weer mails gestuurd en kreeg toen excuses en het kan idd alleen in nl. Weer gemaild dat ik het belachelijk vind dat ze mij zonder geld hier laten zitten. Krijg ik mail terug dat er met 2e pas niks mis is en ik maar een andere atm moet proberen 4real je dacht dat ik dat nog niet had geprobeerd?
Daarna niets meer gehoord. Gelukkig deed de pas het ineens toch wel.... veaag me niet hoe en wat maar ik kan weer pinnen... dus direct de max opgenomen en morgen weer zodat ik niets meer hoef op te nemen. Hopelijk doet mn creditcard het binnenkort ook ineens weer en anders gebruik ik die van mn ouders wel. Eind goed al goed pffieuw! Maar absoluut geen applaus voor de rabobank. Als ik dus geen xtra pas had gehad dan had ik de sjaak geweest. Amateurs daar!

Tja verder niet zoveel te vertellen eigenlijk behalve dat ik echt nog langgg jiet naar huis wil en t liefst hier zou blijven wonen
Als ik nog wat meemaak zal ik weer verhaaltje schrijven natuurlijk maar waarschijnlijk minder dan de afgelopen tijd.
Mn geld is bijna op dus heel veel adventure zal er niet meer komen.