Bangkok

11 januari 2016 - Bangkok, Thailand

Hallo luitjes

Terwijl ik lekker in het zonnetje lig op het dak van mn hotel in bangkok schrijf ik weer even een nieuw verhaaltje.
Mijn vlucht met airasia was amazing!!! Opstijgen top landen top en tussendoor niet 1 hobbeltje of turbulentie echt heel fijn.
Eenmaal aangekomen in bangkok was ik er even klaar mee. Het was een samenloop van omstandigheden, ik had honger 2x gepind zonder dat er geld uit de atm kwam, mn nieuwe simkaart in mn mifi wilde niet werken... 6 miljoen mensen in de rij bij de taxi's en lekgeprikt door muggen. A fijn uiteindelijk ging mn mifi spontaan werken, ik had een taxi die goedkoper was dan verwacht en hij was roze haha. Het verkeer viel me alles mee eigenlijk super chil als je het vergelijkt met Indonesië. In mn hotel aangekomen super happy want heb een mooie kamer op de backpackersstraat van bangkok Khao san road! Met zwembad op het dak etc echt top. Even snel douchje gepakt en wat gegeten toen ging echt alles weer top.
Heb op straat voetmassage genomen biertje gedronken en een gezichtsbehandeling genomen haha even bijkomen. Ik heb mn ogen uitgekeken op straat haha wat een figuren lopen daar rond en alle barren proberen elkaar te overtroefen met de muziek dus elke stap die je zet hoor je een ander muziekje uit een tent komen.
Rond uurtje of 12 maar naar bed gegaan want was best moe aangezien ik weinig slaap had gehad de laatste nacht in het hostel. Zondag ben ik naar wat phra kaew en wat pho geweest. Heerlijk gaan wandelen aangezien ik nu mifi (mobile wifi) heb kan ik google maps gebruiken. Toen ik in de buurt kwam dacht ik al... oh fack het is zondag echt geen goede dag om tempels te bezichtigen want heel thailand zelf plus alle toeristen zijn daar ook. Hoewel het erg druk was was het indrukwekkend om te zien. Ik vond vooral wat pho erg vet! Terug nog stuk gelopen en daarna in een tuktuk gestapt haha wat een ervaring die rijden echt als mongols mjaa was leuk om te doen. Daarna nog even in het zwembad gelegen, je kent het wel opgepompte binkies en meisjes die mooi zitte te wezen haha. In de avond een thaise massage gedaan want nu ik er toch ben moet ik dat wel even doen natuurlijk. Die man duwde mij in posities haha nooit gedacht dat het kon en regelmatig d8 ik hij gaat nu mn bot breken . Als klap op de vuurpijl ging ie ook nog ff op me staan... are u oke miss... jaahoor helemaal paars aangelopen haha fantastisch. Maar je voelt je echt heel soepel en goed daarna, dat had ik niet verwacht ik dacht ik kan niets meer straks ghehe. Na de massage nog even geshopt helaas heb ik geen kindermaatje (formaat azie) anders had ik mezelf getrakteerd op nieuwe kleding aangezien 90% van wat ik mee heb verrot is. In de avond dacht ik... oke ik ben in facking bangkok en ik heb nog niemand ontmoet.. hoe is het toch mogelijk. Dus ik ben voor mn hotel gaan zitten bij tentje waar ze hiphop etc draaide. Uiteindelijk heb ik steve ontmoet een man uit tennessee USA. Maar werkt als leraar in korea super interessant persoon en we hebben heel de nacht gepraat... om 6 uur ging ik naar bed haha . De avond deed me zo aan cherso denken.. de politie reed langs om 12 uur en bam muziek uit ballonnetjes weg ... 5 min later politie uit zich bam muziek vol aan haha. Je kunt op straat de meest rare dingen kopen.. nja raar niet raar maar gek dat je het op straat kan kopen haha. Er staan jongens met lachgas scorpioen op een stokje en meer van dat soort bah bah haha. Uiteindelijk om 0030 kwam politie weer en bleven staan.. party is over. Maar ik had zojuist op aanraden van steve een bucket(emmer) vodka redbull gekocht en was nog lang niet klaar om te slapen. Ik wist dat verderop een rooftopbar was en waarschijnlijk was die nog open. Dus zijn we daar gaan zitten tot 6 uur in ochtend.
Vanmorgen had ik nergens zin in, heb een beetje moeite weer in de reismodus te komen haha. Dus besloten lekker bij het zwembad te liggen en aan mn veel te blanke kleur te werken. Ik wilde op straat even fruitshake halen... dus ik loop mn hotel uit en d8... waar ben ik? Heel de straat is anders? Nog voor de zekerheid even gekeken of ik wel echt bij mijn hotel stond hahaha. Ik denk omdat het weekend voorbij is dat alles nu in doordeweekse modus staat. Alle standjes op straat zijn weg, er zijn ineens stoepen waar je over kan lopen heel apart alles is ruim schoon en nja anders haha
Morgen ga ik naar hua hin voor 2 of 3 dagen even op bezoek bij mn friends from texel hihi. Daarna door naar een eiland maar geen idee welke. Ik ga nu een duik nemen en dan met mn rekenmachine en mn lonely planet zitten om te kijken wat ik nog ga doen en hoe ik de rest van de reis ga vormgeven want er komen wat veranderingen aan!

Tot snel weer allemaal

1. Sonja poeder:
    17 januari 2016
    wouw wat een mooi verhaal weer om te lezen, je bent nu al weer een stuk verder gereisd , maar laat je toch ff weten dat het gelezen is, nu je volgende verhaal lezen. Ik zeg ga zo door en geniet lekker. xxx