Singapore in 2 dagen

8 januari 2016 - Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Inmiddels zit in al 3 dagen in Singapore... wat een verandering zeg vergeleken met Indonesië. De vlucht was redelijk oke, van de 2,5 uur vliegen maar 1 uur turbulentie haha. Eenmaal aangekomen op jet vliegveld tas gepakt en door de douane heen. Daarna opzoek naar een atm en de airport trasfer bus. Echt goed geregeld allemaal, alles super duidelijk en voor ik t wist was ik in mn hostel aangekomen.
Wat op het vliegveld wel grappig is dat overal computer schermen hangen waarop 5 smilies zijn afgebeeld dan moet je aangeven hoe je het heb ervaren... bij alles dus. Je loopt het toilet uit.. schermpje in de winkel, bij de douane nja bedenk het maar en er hing een scherm met smilies.
Mn hostel is best oké ik zit in een slaapzaal met 6 bedden voor vrouwen. We zitten in totaal met zn vieren dus niet propvol. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik toch heel graag een eigen kamer wil, ik kan mn troep niet kwijt en moet steeds tas uit pakken, pakken wat ik nodig heb tas inpakken en weer in de kluis proppen. Dit is voor nu een paar dagen best te doen maar mn eigen kamer waar ik alles uit mn tas kan halen en kan laten liggen is toch fijner. Plus dat je gewoon privacy heb en ik me niet in de iniminie douchecel moet aankleden haha beetje kampeer gevoel ofzo.
1e dag direct naar bed gegaan want was al laat aangekomen. De volgende dag besloot ik naar marina skypark te gaan met de mrt (metro). Even op het kaartje gekeken en het was makkelijker dan gedacht, alles staat duidelijk aangegeven en met 1 overstap was ik in marina skypark. Wat een verschil met Indonesië zeg, bijna geen scooters te zien, het verkeer is meer zoals in Nederland gewoon goed geregeld. En alles is zoo schoon!!!! Geen kauwgom op de straat geen sigaretten of ander vuil. Maar het gekke is dat ik me steeds rot zoek naar een vuilnisbak haha dus meestal loop ik heel de middag met mn troep in mn tasje rond.
Verder mag je hier niet roken op straat, daar heb je speciale rookzones voor (ja buiten op straat dus) hahaha wat ervoor zorgt dat ik al 3 dagen doe met mn halve pakje marlboro.
In marina skypark een of andere dude aan me zitte kleven maar dat hebben jullie op fb al gelezen haha.
Vandaag ben ik even nara chinatown geweest! Wat ongelooflijk leuk zeg echt leuk haha je bent ineens in een heel andere wereld. Ik moest nog ontbijten en d8 ik koop hier wel even iets lekkers.... fack alles in het chinees hahaa success daarmee. En ik zag dingen in de vitrines liggen waar mn maag zivh van omdraaide haha. Uiteindelijk gekozen voor iets dat op een verse bapao lijkt en dan de vegetarische versie want voor je het weet zit ik broodje hond of kat te eten . Smaakte erg lekker trouwens.
Het stond daar ook vol met standjes waar je wenkbrauwen en lippen kan tatoeëren en evt epileren. Ik werd bedolven onder de vrouwtjes die me hun winkel in wilde trekken. Haha ik weet dat ik mn wenkbrauwen moet plukken maar zo erg is t echt nig niet hoor... toch?
A fijn snel doorgelopen en rond gekeken. Uiteindelijk bij de chineze massage naar binnen gelopen want heb al 2 dagen last van mn onderrug en mn heupen.
Lig ik op die tafel komt er een vrouw binnen... ik d8 o o dat heb ik weer hoor ze ademde met een grom doodsbenauwd kreeg ik het ervan en ze was nog nie eens begonnen. A fijn het deed pijn(heel veel) maar het was een goeie massage. Je kon duidelijk merken dat ze wist wat ze deed en ging lekker lang door op de plekken die niet goed voelde. Aan het einde slaan ze altijd zachtjes... deze vrouw wilde me door de tafel heen slaan denk ik hahahhaha op gegeven moment was ze klaar met mn hoofd en ik d8 .... hersenschudding waar is mn helm haha.

Maar goeddd heb het overleefd en voel me veel beter. Vanavond ga ik gezellig naar youri toe want die werkt net als mn kleine broertje op een schip en zit toevallig in Singapore is dat even gezellig haha.

Morgrn vlieg ik naat bangkok waar ik tot de 12 blijf. De 12e ga ik naar hua hin om peter en patricia op de zoeken die vandaag zijn aangekomen in thailand wat een feestelijk vooruitzicht ik heb er zin in.
En als ik daar dan eindelijk op t strand lig aan mn tan te werken moet ik eens heel goed nadenken wat hoe waar hoelang etc wantt ik ben uitgenodigd voor de bruiloft van de broer van lempot die in aug gaat trouwen. Super tof dat wil in natuurlijk wel meemaken! Dus ff denken en puzzelen en skippen en omgooien.
Tot snel allemaal xxxx
Foto's dit keer op fb want ben te lui om laptop te pakken haha

1. Sonja poeder:
    8 januari 2016
    Wat een verhaal en super om te lezen, ik neem mijn petje af hoor dat je dit helemaal alleen onderneemt. Hopelijk heeft die massage je wel goed gedaan, en heb je nu minder last van je rug en heupen. Op naar Bangkok , weer een andere wereld. Je maakt toch heel wat mee zeg, super. We wensen je nog prachtige maanden en blijven uitkijken naar je verhalen xxx