Wat nu verder luxeproblemen

29 december 2015 - Manggis, Indonesië

Hoii nog even een korte update over wat ik nou allemaal ga doen... hoewel ik het zelf ook niet weet en elke dag verander van plannen haha.

6 januari vlieg ik naar Singapore. Het plan was om daarna over land naar Maleisië te reizen maar het is nu regenseizoen daar rn alle dingen die ik wilde doen kan ik niet doen. Maleisisch borneo is niet toegankelijk en de gehele westkust niet. Alle eilandjes zijn dicht omdat de boten vaker niet dan wel kunnen uitvaren. Dus toen al vrij snel besloten Maleisië over te slaan en direct naar Thailand te gaan. Ik wilde zelf graag over land gaan omdat ik het niet zo heb op de vliegtuigen hier dus mn trein route helemaal uitgestippeld, super enthousiast.... tot ik er achter kwam dat wanneer je thailand over land binnen komt je maar 15 dagen visum krijgt die je kan verlengen met 7 dagen.... fack dat is echt te kort aangezien ik zuid en noord thailand wil doen. Toen kwam het ingenieuze plan mijn visum voor thailand in Singapore aan te vragen dan is ie namelijk 60 dagen gelding! Alles uitgezocht en planning gemaakt.... ohh fackk je moetas je visum aanvraagt natuurlijk een ticket het land uit hebben.... maar ik weet niet wanneer ik ga en ik ga over land verder naar Laos Cambodia en Vietnam... dat wordt dus een probleem.
Uiteindelijk toch maar gekozen om een ticket naar bangkok te boeken want dan heb ik 30 dagen visum die evt verlengt kan worden!
Dus ik vlieg 9 januari met airasia naar bangkok om daar na 3 a 4 dagen richting 2 of 3 eilanden te vertrekken!
Daarna zie ik wel hoe of wat komt allemaal vast wel goed
Oja en omdat ik Maleisië over sla heb ik besloten als ik geld over heb terug te komen naar bali om nog een maand te relaxen!
Tot zo ver mijn luxeproblemen hahaha

Xxx tot snel

1. Joke:
    30 december 2015
    Hé nichtje
    Toch met het vliegtuig ..ben je er sneller ...hoogseizoen in Thailand dus dat is wel leuk en mooi weer .
    Hier een hele zachte december maand gewoon 15 gr belachelijk haha
    Hele fijne jaarwisseling daar op bali en een mooie reis naar Thailand
  2. Sonja poeder:
    30 december 2015
    Wouw wat een verhaal. je hele reisschema op de kop zeg, maar maak er alsnog een hele mooie reis van xxxx