Mount Batur en de reis

29 december 2015 - Manggis, Indonesië

Na lange stilte ben ik er weer hoor! Haha hoewel ik in mn vorige blog schreef dat ik beter was.... was dat helaas niet zo. Die middag werd ik weer ziek! Maar inmiddels ben ik denk echt wel beter want ben al zo'n anderhalve week op de been! Heb niet zoveel gedaan even op het strand gelegen en kerst gevierd bij pieta en michel met nog 2 Nederlandse stellen en Marvin(zoon van pieta). Het was erg gezellig heerlijk gegeten en gebabbeld. Ondertussen rijdt ik bijna elke dag lekker rond op mn scooter/motor ding en kan ik me niet indenken dat ik ooit rechts heb gereden haha. Nu ik dit verhaal schrijf zit ik in de jeep onderweg naar lake batur. Het was ff heftig na 1 uur slaap opstaan, nog dronken van die avond haha het is inmiddels 2.35 uur en we zijn al ruim een half uur opweg. Ik ben erg benieuwd zijn met leuk groepje, 4 meiden uit Canada, anna en bent uit Duitsland, ik zelf en mahendra mijn moppie haha. Hij werkt voor tania en lempot, eerst wilde hij niet mee maar na lang zeuren is hij toch meegegaan. Super leuk want hij is er nog nooit geweest haha. Hij werkt denk 28 vd 30 dagen en de dag dat hij eindelijk vrij is rust hij uit! Maar goed ik heb er super veel zin in ik maak me wel beetje zorgen want mahendra heeft t shirt trui 2 jassen en een dikke muts ik alleen tanktop en mn sport trui... ben benieuwd maar zij hebben het al koud als het 25 graden is dus maar hopen dat het meevalt en anders.... harder de heuvel op rennen haha.
Ik ga nu even stoppen met schrijven en als ik de hike heb gedaan zal ik weer verder schrijven.
Daar ben ik weer ja ja en ik heb de top bereikt!!! Ohh en ja het is koud gelukkig hadden de gidsen een jas geregeld! Maar goed ik heb het gehaald, super trots op mezelf want de klim was hel! Eerste gedeelte was 70 graden omhoog voor ongeveer een uur. Een pad was er niet echt oftewel grote rotsen kleine rotsen losse kiezels grote losse stenen... ga zo maar door. Na 5 minuten had ik alweer spijt haha spijt van veel dingen.... dat ik gisteren 4 grote bier heb gedronken een pakje malboro heb weggestoomd en maar 1 uur heb kunnen slapen omdat ik nooit echt goed ben in optijd naar bed gaan haha. Ook had ik spijt dat ik mee ben gegaan hahah ik dacht bij mezelf wie heeft bedacht dat het leuk is om een vulkaan te beklimmen hahaha. Maar mahendra bleef achter me en made 1 van de gidsen bleef bij me dus kon mooi op mn eigen tempo omhoog. En natuurlijk moest ik heel nodig plassen wat best lastig is als je een vulkaan beklimt. Toen dacht ik dat we er eindelijk waren.... haha gefopt nog niet 2e gedeelte was 70 en 80 graden omhoog op een zandpaadje hahahha uhh hoe lang nog made? Only 20 minutes ohh my lordd reallyyy nooooo. Okay here i go again. Uiteindelijk de top gehaald en maar 5 min later dan de rest van de groep dus dat viel best mee! En het was het zo waard! Het is prachtig en volgens made hebben we super mazzel met het weer omdat er geen wolken en/of mist is echt top! Uitzicht over rinjani (vulkaan op lombok) die ene waardoor het vliegverkeer hinder ondervond! Het uitzicht was echt amazing! Omdat het zo helder weer was konden we zelfs ons huis zien en de grote steden.
Op de top ontbijtje.... maar voelde me nog niet geheel lekker dus heb het gelaten bij thee en een muslireep. Natuurlijk wel eveb gekeken hoe de eitjes op de hete stoom werden gekookt. Super grappig! Omdat het dus een actieve vulkaan is komt er overal en nergens hete stoom uit de berg omhoog en daar worden dan de eitjes in gekookt. Ik moet zeggen dat je verder niet echt ziet dat de vulkaan actief is, niet in vergelijking met bromo! Deze is dan ook sinds 1963 niet meer uitgebarsten! De krater was ook helemaal anders, hij was niet mooi rond en een gat haha maar desalniettemin super toffe ervaring rijker!
A fijn de terugweg... ik aan mudi gevraagd of we nog meer moesten klimmen... neehoor we gaan er omheen en naar beneden ja grapjas je denkt dat ik over dat richeltje ga lopen? Zegt ie nee kom goed daar is ruimte ik zal je vertellen op sommige/de meeste stukken was de bergkam niet breder dan mn voet! Haha en met hoogtevrees... maar zonder vast ook waren sommige stukken best eng! Maar wat super tof om gedaan te hebben zeg wauw!!! Ik hou er van haha grenzen verleggen, verstand op 0 en doorgaan!
Er werd goed op ons gelet hoor, waar moeilijke stukken waren kwam iemand helpen haha en heel veel steun gehad aan mn wandelstok!!!
Naar beneden ging super en deed ik fluitent vergeleken met maar boven haha.
Na 2 uur ongeveer beneden aangekomen, snel in de jeep op naar de hotsprings.
Raampje open (helft van raam kon open) springt er toch een inmens grote sprinkhaan op mn raam voor de mensen die mij kennen die weten hoe dat ongeveer heeft geklonken chauffeur een hart aanval bezorgd met mn schreeuw. De meiden gingen gezellig mee gillen want ja er zal vast iets mis zijn as iemand zo gilt iedereen snel zn ramen gesloten behalve de chauffeur... hij sprong de auto uit om die sprinkhaan te vangen.... om te laten zien dat ze niets doen.
Maar goed de hotsprings haha ik had verwacht... poeltje met heet water.. in de natuur ofzo! Kom ik binnen in een zwembad typisch Indonesisch geen idee hebben dat je zoiets dus mooi en natuurlijk moet houden ipv zwembaden te maken. Maar dat mocht de pret niet drukken want na een hike van 2 uur minimaal omhoog en 2 uur minimaal omlaag vonden mn spiertjes jet errug prettig om in een heel heet bad te zitten. Pure ontspanning echt goddelijk! Naast hete bad een koud bad dus lekker heen en weer gesprongen.
Veel te snel alweer gingen we er vandoor we gingen ergens lunchen.
Ik was zo moe en viel bijna in slaap tot ik dacht wat begint die chauff raar te rijden. Ik zat voorin dus heb gevraagd of alles goed ging... hij zei van wel maaruh hij zat te knikkenbollen achter het stuur heb ik dat. Dus ik ben maar niet gaan slapen, goed hem en de weg in de gaten blijven houden en mocht t nodig zijn dan trek ik aan t stuur als we de afgrond in rijden ook anna die achterin zat kreeg door dat er iets niet goed ging haha. Oke ik was echt bang maar gelukkig rijden ze hier nooit harder dan 40 tot 60 km/per uur hoewel dat weinig uitmaakt op het moment dat hij m het ravijn in zou rijden haha. Bijna aangekomen bij het restaurant rijd hij bijna tegen een geparkeerde auto aan... dus ik schrok op en hij schrok net op tijd van mij om er omheen te sturen. Heel blij dat we bij het restaurant waren aangekomen pffieuw hopelijk gaat hij nu ff slapen en kunnen we daarna veilig naar huis.
Na de lunch kwam hij direct naar mij toe en zei no worries i drink kopi so im awake oh oh uhh nja ik ga wel weer niet slapen dan. Gelukkig ging anna met hem in gesprek en verliep het laatste uur zonder problemen.

Dussss dat was het wel ongeveer denk ik haha. Ik heb net lekker tukkie gedaan en ga zo weer naar bed! Morgen zal ik de foto's posten!

Hoop dat je weer heb genoten van mn verhaaltje haha

Xxxxx tot snel allemaal
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sonja poeder:
    30 december 2015
    Wat een verhaal zeg, en wat een spanning door de chauffeur die bijna in slaap valt mijn god zeg. Ik ben trots op je dat je de top bereikt hebt en doe het je niet na hoor. Wel jammer dat de hotspring niet echt in de natuur was. maar je hebt in ieder geval wel genoten van deze reis. Ik ben heel benieuwd naar je foto's. xxx
  2. Sonja poeder:
    30 december 2015
    Nou net toch nog je foto's gekeken, wat leuk en mooi zeg toppie om te zien xxx