Koh phangan

18 januari 2016 - Tambon Ko Pha-ngan, Thailand

Hoii

Nou de heenreis hebben jullie al gelezen in mijn vorige verhaal! Voor mij top maar voor de rest afschuwelijk hahaa. Heb weer wat knopen door moeten hakken en het viel niet mee! Ik had 2 dagen beetje down momentjes maar daarover later meer!
Aangekomen hier... mijn hotel echt top mooie kamer mooi zwembad aan zee! In de avond in mn hangmat gelegen en daarna nog maar een biertje gehaald bij de poolbar in de hoop dat ik wat mensen zou ontmoeten! Er zaten wat mensen maar ware vooral druk in gesprek uiteindelijk 1 jongen die zei hoor je bij hun... uh nee ik ben alleen. Maar midden in het gesprek liep hij weg haha weird! Ze gingen allemaal naar een andere bar... kutkut wat moet ik doen? Alleen hier zitten of brutaal zijn en vragen of ik mee mag. Nja toch maar aangesloten en meegegaan. Het was best oke uiteindelijk in gesprek gemaakt met 2 duitse gasten. 1 reisde samen met iemand en die ander alleen maar die ging morgen weer. Dag erna super brak dus vooral niks gedaan haha. Ik wilde eigenlijk gaan scooteren mja dat werd niks dus dan maar dagje opschuiven. In avond weer in mn hangmat 1 van die duitse gasten liep langs en vroeg of ik ook naar de halfmoon party ga waarop ik nee zei. Zijn vriend gaf me een L op zn voorhoofd (lekker kinderachtig) dat is zo beetje het niveau hier. Uiteindelijk iedereen naar de halfmoon party en dus lekker rustig in jet hotel. Ineens hoorde ik leuke muziek bij de poolbar vandaan komen, normaal is het vooral boemboem muziek ook prima maar niet mijn style. Toch maar even heen en kijken dan.. 4 meiden uit Duitsland en 1 gozer geen id hij zat er beetje bij. Zij gingen niet naar de halfmoon party omdat ze niet van die muziek houden en niet van drugs en wasted people just like me! Ineens kwam er nog een duitse man steve/dan aanlopen hij zou naar halfmoon gaan maar was alweer terug.. iets met geld en niet kunnen vinden van zn pinpas dus die besloot bij ons te blijven.
Gezellig gekletst en later nog even in het dorp naar een andere bar gegaan waar 3 gasten uit Engeland zaten die ook in het hotel verbleven. Al met al een reuze gezellige avond en ik ben blij dat ik niet tussen al die flappies stond op een veel te duur commercieel feestje!
Dag erna natuurlijk weer vet gaar dus weer beter dat ik niet ging scooteren! Echt niks gedaan en het weer was kut dus lekker in mn hangmat gelegen en bij steve gezeten.
Na deze 2 dagen baalde ik toch wel want ik wil dingen doen en niet gaar zijn mja als je niet drink hier ontmoet je zeker niemand. Daarom omdanks hoe fantastisch het eilans ook is voel ik me niet heel erg thuis mensen komen hier alleen maar om te feesten... als ik wil feesten ga ik wel naar lloret de mar of chersonissos ofzo! Begrijp me niet verkeerd ik houd best van feestje en drankje maar niet als het alleen maar daar over gaat!
Vandaag dan eindelijk gaan scooteren hoewel ik toch wel beetje angstig werd want sinds ik hier ben al 3 mensen gecrasht met hun scooter, ik kan je vertellen duur grapje hoor! Maar goed ik kan best prima rijden en besloot toch te gaan, steve schoof aan met het ontbijt en vroeg of ik het leuk vond samen te gaan.. tuurlijk altijd gezellig! Dus we zijn opgestapt met het idee naar het noorden te gaan max een uurtje rijden! Mijn helm paste natuurlijk niet dus die heb ik bovenop mijn hoofd gezet en vastgeklemd onder mn kin hahaha. Het rijden hier was echt tof! Heel stijl omhoog heel stijl naar beneden, lekker rustig aan gedaan en niet harder dan 60 gereden want de wegen zijn best wel slecht op sommige stukken. Steve en ik vertrouwden onze remmen niet maarja je moet wel hahaha. Uiteindelijk aangekomen bij malibu beach prachtig wit poederstrand ongelooflijk. Daar drankje gedaan en de kaart bekeken ik wilde wel naar haad mae daar kun je vanaf het strand naar een eilandje lopen over een zandbank in de zee super cool!! Het was prachtig en we zijn even neergestreken op het onbewoonde eilandje. Het was zo heet vandaag de zon scheen niet maar gevoelstemp was 45 vandaag pff wilde zo graag de zee in maar omdat ze zon niet scheen zou mn bikini nooit opdrogen en nat op de scooter is best koud zo'n eind. Dus maar even in de zee gaan staan om af te koelen en echt zooo helder water ongelooflijk voor ik jet wist zwommen er allemaal prachtige vissen om mijn voeten heen echt zo tof!! Op de terugweg halverwege een restaurant aan zee gepakt waar ze verse seafoods hadden. Erg lekker allemaal maar wilde graag voor het donker terug want ben nachtblind en dat wordt een probleem met onverlichte wegen in de bergen hahahha.
Eindelijk heel aangekomen en ontzettend genoten vandaag, in het hotel snel een duik in het zwembad genomen. Vanavond mijn tasje pakken want morgen ga ik naar koh tao een eiland hiernaast voor 3 dagen. Ik heb lang getwijfeld omdat de hotels daar best prijzig zijn! Ik heb ook nog gedacht over de andere kan van het zuiden omdat dat zo anders is en ik wil dat graag zien maar veel party etc en zo heb ik vernomen al een paar dagen verschrikkelijk veel regen dus maar niet. Ook wilde ik maar kanchanabury naar de erawan watervallen daat had ik me echt op verheugd mja die staan gedeeltelijk droog dus laat maar. Na koh tao ga ik weer naar bangkok voor 3 dagen omdat ik vanuit daar met de nachttrein verder ga en nog graag de fietstocht bij co van kessel wil doen!
Dus next verhaaltje over paar dagen vanuit koh tao