Manta roggen en dolfijnen!!!

30 november 2015 - Nusapenida, Indonesië

Hoiiii

Zo gisteren na lNg twijfelen toch besloten om te gaan snorkelen met manta roggen.... als je niet weet wat t zijn google maar haha.
Mm twijfels kwamen vooral uit mn achtetlijke angsten voor van alles haha hoge golven klein bootje 3 uur durende tocht niet terug kunnen als ik t zat ben..... en dan die vissen... ze zijn zo'n 3 meter breed! Weetje wel hoe groot dat is.... omg haha HEEEEL groot. Maar goed ik ben hier nu en eigenlijk ook daarvoor gekomen dus fack it ik ga! Tour geboekt in t restaurant waar ik had gegeten... je weet toch niet wat er gaat gebeuren dus maakt geen bal uit waar ik zou boeken. Achteraf blijkt het een top keuze! Vergeleken bij de andere bootjes hadden wij echt een awsome boot. Een Nederlands stel een duits stel en een jongen alleen ging mee. De crew was echt tof! Leuke kaptein spreekt weinig engels maar toch gezellig peukies gerookt, en de jongen waar ik t kaartje had gekocht ging ook mee. Enthousiast dat ze waren haha prachtig loook loook look dus ik looken.... oh te laat weg. Manta point was 15 min varen de golven waren best hoog maar had helemaal geen last. Eerste punt waar we stopte gingen we mwt 30 man achter 2 manta's aan en die dingen gaan hard... dus als de kaptijn wees naar links ging ik vast naar rechts want als ie om zou draaien zat ik iig niet met flippers van voorganger in mn gezicht. Het bleek een goeie strategie want hij kwam terug en had voor even het rijk alleen met de rog. Jezus wat een ding niet normaal! Het was zo verschrikkelijk tof om mee te maken. Uiteindelijk met zn alle weer in t bootje, naar een plekje verderop waar niemand was en wat denk je? 4 mega grote manta's dus wij huphup bril op en t water in. Wat tof zeg!!!!!! Beetje in paniek want er waren errug veel kleine kwallen.... ik hou er niet zo van eerlijk gezegd haha. Super toffe opnames gemaakt tot ik er achterkwam dan mn gopro vol met water zat? Wait... whut how???? Meteen camera uit de case gehaald en droog gemaakt mja t was al te laat FACK! Rip gopro, erg lief bij tetugkomst werd er direct een zak rijst voor me neergezet maar tot nu toe nog weinig resultaat helaas.
Uiteindelijk verder naar crystal bay een mooie rustige baai met prachtige koralen. Helaas besloeg mn bril steeds dus ff ander gehaald maar na de 3e gaf ik op en d8 ik ach komen nog zoveel snorkel trips aan die minstens zo mooi zijn! Dus weer gezellig met die gasten op t bootje geschommeld en genoten van het uitzicht en de dolfijnen die langa kwamen!
Als laatste gingen we naar nog een baai, hier stonden flinke golven maar t was goed te doen, kaptijn zijn bril aan mij gegeven super lief! Maar hij liep steeds vol water whahahha ik kreeg zo de slappe lag dat ik zei laat maar ik vindt t prima op de boot.
Ze vonden het trouwens maar vreemd dat ik mn flippers niet aantrok.... uhh im from holland i can swim good myself! We hebben ons bescheurd om het bootje naast ons die zat vol Chinezen en voor de mensen onder ons die het nog niet wisten... chinezen kunnen niet zwemmen dus hunnie met zn alle op 1 plek zwemvesten aan whooehahahaha af en toe probeerde er 1 de kikkerslag te doen om vooruit te komen nou ons kon je wegdragen natuurlijk!
Uiteindelijk weer heel en niet zeeziek aangekomen op t strand! Gopro in de rijst en naar mn hotel. Ondanks 3x factor 50 toch beetje verbrand mjaaa geeft niks rood wordt bruin toch!!!
Ik heb iig onwijs genoten van deze trip! De dolfijnen die steeds naast de boot opspringen echt wauw! Haha maar dat zal ondertussen wel duidelijk zijn
Kan gewoon niet uitleggen hoe vet dit was! Morgen nog ff rond scooteren en dan de 2e richting huis echt super blij om te gaan yeahh

Xxxx tot snel

1. Sonja poeder:
    1 december 2015
    Wouw Michelle wat gaaf zeg, wat zal je genoten hebben en tof dat je het toch gedaan hebt met die roggen. Dat maak je maar een keer mee denk ik zo maar. Wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent lieverd. Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal van je reis. Ik zou zeggen Have Fun xxx