Tour 1 Borobodur en Prambanan tempels

23 november 2015 - Mantrijeron, Indonesië

Hallo allemaal,

Ik ben weer helemaal beter en aangezien ik morgen vertrek uit yogya vandaag nog even snel een tour gedaan!
Vanmorgen om kwart voor 5 opgehaald om te vertrekken naar de Borobodur, ik dacht om de zonsopkomst te zien maar die is om 5 uur al op haha kwart over 6 aangekomen nog lekker koel buiten en bijna geen mensen bij de tempel echt fijn! Het is een prachtige tempel en heel groot! Voor ik überhaupt de tempel ging beklimmen moest ik al aan de beademing haha. Ik zat in de bus met een Nederlands stel en een vrouw die in nl woont maar uit polen komt ze sprak ook geen Nederlands. Die vrouw en ik hadden de tour incl ontbijt geboekt dus automatisch trok ik met haar op. Samen besloten om eerst helemaal naat boven te klimmen om vervolgens rustig aan naar beneden te gaan. Gelukkig was zij net als ik snel uitgekeken haha. Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik ben altijd van erin foto en weer weg . We hadden ruim 2 en half uur voor onze bus vertrok naar prambanan haha wat ons betreft veel te lang maar we hebben ons vermaakt. De tempel was best indrukwekkend en bovenaan toen ik na een half uur weer op adem was gekomen kon ik wel genieten van het uitzicht! In het begin was het nog een beetje bewolkt maar dat trok redelijk snel weg!
Eenmaal terug bij de bus bleek dat we al konden gaan want er gingen 2 anderen mee en een nieuwe chauffeur. Ik vond deze chauffeur niet zo prettig haha op zich ben ik al redelijk gewend aan de rijstijl van mensen hier maar hij was wel heel heftig! Maar goed ben veilig aangekomen bij de volgende tempel. Weer erg mooi maar weer erin foto's en eruit. Het was inmiddels snik heet dus vond het wel prima ben er geweest. Wat mij opviel was dat er bij prambanan veel Nederlandse toeristen waren en echt leuk de gidsen spraken Nederlands! Wij namen geen gids hebben weer wat trapjes geklommen en hebben wat foto's gemaakt. Daarna door naar t restaurant want we waren uitgehongerd.
Toen was het alweer tijd om te gaan!

Morgen verlaat ik yogya na bijna 2 weken een fijne plek met fijne mensen. Alle mensen die je aanspreken en vragen waar je vandaan komt worden erg enthousiast als je Nederland noemt. Ze zeggen een paar Nederlandse woordjes en werkelijk allemaal hebben ze wel familie kennisen of vrienden in Nederland. Dan krijg je alle plaatsnamen te horen best leuk! Mensen geven je dan ook direct tips dit moet je wel doen dit moet je niet doen etc.

De planning voor de komende week al vast gezet! Ik wordt morgen opgehaald om 8 uur in ochtend om richting bromo vulkaan te rijden. Daar kom je na 12 uur ongeveer aan en heb je een hotel met ontbijt. Om 3 uur in nacht wordt je gewekt en half 4 vertrek je naar vieuw point om na zonsopkomst naar de krater te wandelen! Wat op t moment best spannend is allemaal want hoewel de krater vandaag open is was hij de afgelopen 3 dagen gesloten. Het is een actieve vulkaan dusja ik heb alle positieve krachten uit nl nodig van jullie. En dan maar hopen dat de vulkaan niet per ongeluk denkt POEF als michelle op de rand staat hahhaa. Maar goed daarna weer 12 uur rijden richting ijen vulkaan. Ik wilde deze eigenlijk overslaan mjaa iedereen vond dat zonde en voor ik t wist zat ie in mn pakket. Daar om 1 uur in nacht vertrekken om te wandelen naar de top! Dat is anderhalf uur omhoog lopen en schijnt vrij heftig te worden. Ook deze vulkaan is nog actief dus graag weer alle positieve krachten deze kant op! 1 km 20% en 1 km 45% dus dat wordt nog wat haha ben benieuwd of ik de top haal want ben zo slap als een vaatdoek door t weinige eten. Maar ik ga ervoor natuurlijk. Dan direct door naar de boot richting bali op bali wordt ik uiteindelijk in de avond gedropt in den pasar en heb ik mn connecties van vorig jaar ingezet om mij te komen halen. Dan verblijf ik 3 dagen in kuta om bij te komen. Daarna ga ik maar nusa lembongang schijnt fantastisch mooi eiland te zijn oh ennuh snorkelen met een manta rog ben heel benieuwd allemaal. Nu eerst deze komende 3 dagen doorkomen.

Ik weet niet of de hotels wifi hebben maar zo niet dan ben ik dus tot donderdag avond niet bereikbaar

Xxx to snel weer. Ps foto's gooi ik er zo op!

1. Sonja poeder:
    24 november 2015
    Hallo Michelle leuk om je verhaal te lezen, en ook om je foto's te zien. Toppie meis have fun en ik ga duimen dat de vulkaan niet gaat uitbarsten. Blij te lezen dat je gezondheid weer goed gaat. xxx
  2. Joke:
    25 november 2015
    Hé nichtje klopt dat je geen WiFi hebt had al een WhatsApp gestuurd haha fijn dat je je beter voelt en dat je geniet van je reis .....gaat wat worden die beklimming jij liever dan ik haha en daarna lekker naar je geliefde bali heel veel liefs xx